مبنى بلدية مدينة هيوستن يضاء باللونين الأحمر والأخضر تكريمًا لضحايا زلزال المغرب

هيوستن، تكساس

الأحد، 10 سبتمبر 2023

موضوع: مبنى بلدية مدينة هيوستن يضاء باللونين الأحمر والأخضر تكريمًا لضحايا زلزال المغرب

تحول مبنى بلدية مدينة هيوستن إلى اللونين الأحمر والأخضر في تمام الساعة 8:00 مساءً بتوقيت وسط الولايات المتحدة لتكريم ضحايا زلزال المغرب والوقوف بجانب وتعبير عن التضامن مع المجتمع المغربي في هيوستن، تكساس.


أسفر زلزال المغرب عن دمار واسع النطاق في منطقة الحوز بالقرب من مراكش. وذكرت وزارة الداخلية المغربية في وقت سابق أن أكثر من 2000 شخص قتلوا وآلاف آخرون أصيبوا.


كان مركز الزلزال الذي بلغت شدته 6.8 درجة قرب القرى التي تقع على بعد حوالي ساعتين جنوب غرب مراكش وفقًا لمسح الجيولوجيا الأمريكي.

Houston, Texas

Sunday, September 10th, 2023

Re: Houston City Hall Building Lit in Red and Green in Tribute to Morocco Quake Victims

Houston City Hall Building turned Red and Green at 8:00 PM CST to honor Morocco Quake victims and stands in support and solidarity with the Moroccan Community in Houston, Texas.

Morocco’s earthquake caused widespread devastation in the Haouz Area near Marrakech. Morocco’s Interior Ministry said earlier that more than 2,000 people were killed and thousands injured.

The epicenter of the 6.8-magnitude earthquake was not far from the village that lies about two hours southwest of Marrakech, according to the US Geological Survey.